week 7

De bakker, hier werken rond we deze week. We stropten onze mouwen op en gingen aan de slag.
Floris is al de eerste die een wit brood thuis gebakken heeft. Met trots toont hij het ons en laat het ons proeven.



 Daarna volgt Vic. Hij maakte thuis koekjes.
 Naast al het bakken moet er ook getest worden. De jongste kleuters doen de talk test.
 Zelf aan de slag. We maken ook koekjes.












 Dat wordt smullen!
Amelia laat in de kring haar lievelingsliedje horen. (Thais Meditation Jules Massenet)
We dansen erop met linten.


In de klas gingen we ook brood bakken, maar geen gewoon brood, we maken bananenbrood.








Handjes wassen en weer aan de slag voor de tweede kneedbeurt en rijs.



KLAAR! MMMMMM!



Er worden boodschappenlijstje gemaakt.

 Elena en Amelia maken zakjes om koekjes mee te nemen. Ze schrijven op etiketten de namen van de klas. 



 We versieren taarten met slagroom! (scheerschuim!) Dat is heel erg leuk om te doen! 

Baptiste probeert woorden na te leggen.

 Luwis is helemaal klaar om de verschillen te zoeken in de onderzoekshoek.

We werken onze techniek af om een vrije tekst te maken. Het worden echte kunstwerken. Volgende week doen we hieraan verder.
Deze week maken we nog vrije teksten met deze techniek. Bijna iedereen heeft nu een vrije tekst! 







Plannetjestijd!
Noor brengt winkelspullen mee naar de klas. We zien bij deze spullen dat er kaarten zijn met groenten en prijzen om op de kassa te plaatsen. We nemen de omtrek over en maken onze eigen kaarten voor in onze bakkerijwinkel.
Kassakaart van Noor
Zelf maken van zo'n kaart
De cijfers drukken we nadien erbij.
resultaten



Daarna kunnen we met de kaarten spelen.




Aster heeft kookpotten mee voor in de poppenhoek. Ze wil er spaghetti maken. Wat hebben we nodig om dat te kunnen spelen?
-pasta en saus. Iemand die meespeelt.
In de creahoek gaan enkele kleuters aan de slag om dit te maken voor Sue en Fien, want zij willen hier graag mee spelen.
 Wol knippen, dit wordt de pasta.

Fien en Sue vinden het heel leuk dat ze nu pasta kunnen maken in de poppenhoek.





 Ran bracht nog een weetje mee over de uil. Vic helpt hem om dit in het boek te noteren.



Elena bracht heel wat gebak mee voor de klas om mee te spelen. We tellen gebak. Hoeveel moet er in de zak? Dat is het eerste spel. Goed tellen!




Nadien krijgen we een lijst waarop genoteerd staat welk gebak en hoeveel van elke soort er in de zak moet.
Eerst gaan we de spullen sorteren per soort. Die kunnen we dan weer tellen.













 Knap geschilderd, Vic!

Amelia heeft een plan: ze wil een kroon met blaadjes maken. wat heb je hiervoor nodig?
Ze denkt dat ze het kan maken met: lijm, plakband of nietjes en een papieren strook.
aan de slag!

 Met lijm lukt het niet zo goed.
Met plakband wel, maar het is niet zo mooi.
 Dan maar proberen met nietjes.



Klaar!
 Nu vertellen wat we geleerd hebben.

Marte brengt een tekening mee met prinsessen en een koets.
Ik nodig haar uit om er een vrije tekst rond te maken. Dat vindt ze goed. We maken haar tekening na in 3D.

Ze stelt haar tekst voor aan de groep.


Aster heeft idee van de week. Ze speelt memorie met Alisa, Timo en Issra.

Issra heeft een bal met daarin een dobbelsteen en twee mannetjes. Sue wil er een spel mee maken.

 Eerst tekent ze allemaal vakjes, maar dat is niet zo makkelijk om de pionnen te plaatsen.
 Poging 2 is beter.

Nu kunnen we het volgende week spelen!








Reacties

Populaire posts