week 4

Maandag 23 september 2019

Amelie bracht een boekje mee dat we met plezier voorlazen in de klas: Wat zit er in je luier? Een boekje vol dierenpoep! Er zaten ook kleikaarten bij om deze poep na te kleien. Dat lieten we ons geen twee keer voorstellen!




Er was natuurlijk ook nog tijd voor een grapje! Oei Rubus!


Ellie heeft een mooie lippenstift mee. Tijd om een schoonheidssalon te openen.





Aryun heeft een mooie atlas mee over vogels. Hij wil graag een vogel schilderen.

Aryun en Noah schilderen een kolibrie. Ze kijken hiervoor goed in het boek.








En het frituur is nog razend populair!


Enkele slangen worden nog afgewerkt.




 Julie werd 5 jaar! Hieperdepiep hoera!



Enkele vriendinnen maakten voor haar een mooie kroon!



We gingen aan de slag met ons getallenonderzoek:
Wat kunnen we doen met deze dingen om te tellen?









Bravo! Goed geteld!! 


Vandaag leerden we ook een liedje zingen over de slang! Sss Ik ben een slang!

Dinsdag 24 september 2019

Noah brengt een doekje mee naar de kring. Hij wil ermee auto's poesten. We maken een carwash.






Pepijn, Cesar en Mathis willen in de onderzoekshoek in boeken kijken over de ruimte en over dieren.



Babette brengt mooie linten mee, ze lijken op linten van medailles. We gaan gauw aan de slag om leuke medailes voor onszelf te maken.







Aryun wil dolgraag zijn brommer schilderen.




Charlotte en Lente willen rolschaatsen.



Lars en Nour bouwen een knikkerbaan, want Julie heeft een zakje knikkers mee.





 Maite heeft gekleurde rietjes mee. Ze knippen de rietjes en maken er halskettingen en armbandjes van.





 We hebben vandaag geturnd en moesten de koeienvlaaien uit de tuin werken.😂






We deden ook een wiskundig spel: een koeienvlaai  kunnen localiseren en aanduiden op een kaart.

We waren superfier, want alle kindjes konden dit!





Nadien hebben we met de robot van Mathis gewerkt.  Kijk goed naar de pijlen, in welk vak zal de robot stilstaan? (lezen van pijlen en richtingen)


Wie het graag wou, kon tijdens de hoekentijd dit nog eens uitproberen.


In de poppenhoek werd leuk gespeeld.




Er werd ook een grote puzzel met straten gemaakt.



Cesar schreef een vrije tekst over een betoging.


We sloten de dag met een poppenkastverhaal.




Woensdag 25 september 2019



De kinderen worden verdeeld in ateliers. Er zijn veel verschillende ateliers waaruit de kinderen kunnen kiezen.Het atelier dat ik begeleid is het atelier schimmenspel.De kinderen maken zelf hun figuren en achtergrond en spelen nadien hun verhaal.














Vrijdag 27 september 2019

We starten de dag met turnen bij Arne.

Lars brengt dezelfde robot mee als Mathis. Nu is er een kaart bij. De kinderen programmeren de robot om naar een bepaalde locatie op de kaart te navigeren. Super om ruimtelijke begrippen en tellen te oefenen. Het spel is populair.


We doen een voelspel: van wie is de drol in de voeldoos? De kleuters beschrijven wat ze voelen en benoemen het dier. Dikke fun! Koeienvlaai, konijnenkeutel, hondendrol, geitenkeutel, paardenvijg. Ze herkennen ze allemaal! Het zijn echte experts.









 Daarna stoppen we alle drolletjes in de voeldoos. Kunnen ze de gevraagde drol vinden?







 Daarna kunnen ze tijdens hoekenspel nog even verder spelen in duo's




We maken kennis met het verhaal van Suzie Ruzie. Zij lost een probleem op in het zwembad met een ...tja drijvend kakje.😅 


We vonden in onze boekenhoek ook nog dit verhaal en wilden het persé nog horen.



We sloten de week  af met een dansje




Tot volgende week!

Reacties

Populaire posts