week 8-12 mei

Klaar bracht een kleurplaat mee met daarop een kwal. Er volgde een hele discussie over hoe de poten van een kwal noemen en of ze zuignappen hebben.
Linde en floris zoeken dit uit op de computer. Ze krijgen hierbij hulp van een student die maandag bij ons op bezoek was in de klas.
Linde en Floris maken daarna verslag in het onderzoeksboek. Ze stempelen het woord kwal.
 Zondag is het moederdag. We willen een mooi kaartje maken voor mama. Hiervoor gebruiken we een techniek met scheerschuim. Dat vinden de kleuters wel echt heel leuk.
 Laura helpt Ran bij het idee van de week:vliegtuigjes maken.
 Bob heeft een atlas mee met dieren in. Zijn plan is om in die atlas kikkers te zoeken. Hij wil zo de vraag oplossen: welke kleuren hebben kikkers? Hij vond alvast een gekke naam: de knoflookpad.
We zoeken een echte foto van een knoflookpad en stempelen de naam erbij.
 De tekenhoek
 Een spel spelen.


 In de poppenhoek spelen.

Kitana bracht een plan van een stadszoektocht mee. Vorige week zochten we op school een plan van de school. Dit bleek moeilijk leesbaar, dus maakten we er zelf een. Met dit plan doen we nu ook een zoektocht. Eerst eens allemaal samen, nadien mogen de kleuters in aantallen van 2 zoeken, verstoppen en aanduiden op het plan.



 Kijken op het plan.

Gaan zoeken.

Met 2 aan de slag.

 Aster bracht een groot ei mee en een kikker. Het is van een ooievaar. Is een ooievaar wel een vogel? Nee, want hij heeft korte vleugels! Aster en Alisa tekenen een levensgrote ooievaar om te kijken of hij inderdaad kleine vleugels heeft.



 Linde bracht een spel mee met springende kikkers.


We maakten voor onze kikkervisjes een aquarium en geven ze sla en visvoer, want dat is wat ze eten. We onderzochten ook of ze hun mama of papa nodig hadden, gelukkig kunnen ze zonder...
Ze zijn trouwens al flink gegroeid, er zijn 4 dikke kikkervisjes...of moeten we paddenvisjes zeggen, want we vonden in een boek dat het padden worden.

 Vol verwondering kijken we naar de zwemmende kikkervisjes.

 Emily en Klaar stelden hun strijkparels voor, dit wilden Ben en Amelia ook wel proberen.


 Joy doet haar IZW. Nadien legt zij het uit aan de andere kinderen.



 Kitana had een springtouw mee. ze kan er goed mee springen. Linde en Morgane willen dit ook proberen.

 Onze stamtaak: papier oprapen beneden. We gaan met z'n allen flink op zoek.






 Vic had een boek mee over dieren. Erin stond een raadsel: van welk dier zijn deze tanden. Ran en Fenn willen dit raadsel wel opzoeken.Via de vacht die ze rond de muil zien, kunnen ze alvast 2 sets tanden ontcijferen. De laatste twee zijn moeilijker. Bij de bespreking in de kring, helpt Vic, hij weet te vertellen dat de oplossing achteraan in het boek staat. Raadsel opgelost!

 We kleien kikkers

Morgane schildert nadien haar kikkerkop.

 Klaar en Morgane gaan aan de slag met een knutselwerk van Klaar. We tellen de figuren.
 Goed gedaan!
Fien bracht een handpop mee van Dikkie Dik, zij wil ermee poppenkast spelen samen met Noor.
 Elena maakt een show.





 Joy en Fenn kunnen knopen, Floris en Elena willen het leren. Fenn wil het hun wel leren. Helaas is dit nog niet zo goed gelukt. Ze begonnen allemaal te rijgen. Dit nemen we volgende week nog eens op.
 Tijdens de speeltijd vonden enkele kinderen 3 kikkers. We bewonderen ze in de klas.







Op zoek naar wat kikkers eten.
We vonden: wormen, slakken en insekten. We zochten buiten enkele wormen. We geven ze aan onze kikkers, maar ze hebben geen interesse.😅

Nadien laten we ze vrij in de buurt van onze poel.















Tot volgende week!

Reacties

Populaire posts