week 15-19 mei

Deze week werd de klas overgenomen door Laura. Met deze stage wou ze vooral zicht krijgen op de werking van een methode-klas en vooral leren om vanuit de interesses van de kleuters te leren werken.

Leren knopen.
Vorige week was er al interesse om te leren knopen. ook deze week ging deze interesse verder. Amelia vond tussen de bib-boekjes een stappenplan om te leren knopen. Ze wil dit wel uitproberen.
Zowel Floris als Amelia gingen hiermee aan de slag, maar het bleek toch niet zo gemakkelijk te zijn. Daarom hielp Laura een beetje mee, maar ook dan bleek het nog moeilijk te zijn.

Het IZW van de week: patronen maken.

Kitana bracht nieuwe kikkervisjes mee. Ze zijn kleiner en donkerder merken de kleuters op.
Elke dag staan de kleuters ervan versteld hoe ze groeien. Ze ontdekten deze week ogen en een mond.


 In de creahoek bracht Laura een leuke techniek aan met klei, scobidoo-draad en nagelak. Onze klas stonk wel heel de week, maar het resultaat waren mooie insekten.😂

Ik maakte er in tijdens de week een doe-het-zelf kaart van om dit leuke idee te bewaren, want het had veel succes.
 In de kleihoek werd er ijverig gekneed en gerold om slakken te maken.
Joy kwam met het idee om een 8 te leren schrijven. We hadden deze week 3 dagen het geluk om Niels in de klas te hebben om daarmee te helpen.

Floris had een heel leuk knutselpakket mee, samen met de nieuwe verfstiften werden knappe, ronde kunstwerkjes gemaakt.

 Er rees bezorgdheid in de kring: wat als de kikkervisjes kikkers worden, dan springen ze uit het aquarium. De kleuters besloten dat het nodig was om een deksel te maken. Criteria:
Het moet passen, er moeten gaatjes in om te ademen, een deurtje om te kunnen voeren, het mag niet te zwaar zijn zodat het de kikkervisjes niet bezeerd als het erin valt. Er volgde een gesprek over: welk materiaal, hoe en wat.
Er werd gekozen voor karton. Laura legt hier samen met Vic de laatste hand aan het deksel: het deurtje snijden.


 Laura deed deze week ook een blinddoekspel: luister goed en vindt de geluidsbron.


 Linde bracht prachtige schelpen mee. Hiermee willen enkele kinderen volgende week aan de slag: wat is de naam ervan?


Vrijdag kwam de werkgroep: een boothuisje bouwen samen op school. Het werd vooral een onderonsje van leefgroep 2B! Bedankt voor al het enthousiasme! We hebben alvast grootse plannen!


Reacties

Populaire posts