week 6 februari


Kitana heeft raamstiften mee. We teken ermee op spiegels.

 We zoeken tussen de magneten letters en cijfers . Eerst leggen we letters en cijfers apart. Daarna gaan we aan de slag en leggen we met de letters de namen van de klas.



 
 Morgane bracht een lamp mee waarmee je dieren kan warm houden.




We sorteren de logiblokken en leggen de vormen bij elkaar: cirkel, driehoek, vierkant, rechthoek.




Daarna gaan we aan de slag met de voeldoos. Kunnen we de vormen ook zoeken zonder te kijken?

 We oefenen onze fijne motoriek met pincetten en rijgkaarten.
 
We maken patronen en figuren met opdrachtkaarten.





 Fenn bracht een leuk spelletje mee waarmee we allerhande handelingen moeten uitvoeren om de balletjes te laten zakken.
Emily bracht een veer mee, we tekenen de omtrek en kleuren ze in.



In het verhaal: twee krrrr okodillen!
Hoorden we een dierennaam van een dier dat we nog niet kenden: de hagedis. Fien en Noor zoeken samen met Klaar en Floris een foto van een hagedis.
Amelia en Elena maken een schilderij voor de hagedis.
 In de turnles stond mikken en rollen met de bal centraal.




Op de trampoline springen was ook erg leuk!
Ward had een sleutel mee, tijd om aan de slag te gaan met sluitingen en sleutels in onze ontdekhoek.



Klaar maakt een puzzel.

In de kring vertelde Floris dat hij thuis een restaurant wou maken. Ran bedacht dat het leuk zou zijn om in de klas een restaurant te maken voor onze mama's en papa's. Meteen was iedereen enthousiast: een echt dessertenrestaurant.
Hiermee gaan we de volgende weken mee aan de slag.
 Morgane en Kitana kleden zich op want ze gaan op restaurant.
 In de zandtafel werden alvast zandtaartjes gemaakt.







 Tellen met ponponnetjes en de magneten.

 Deze week maken we vrije teksten als IZW.
 Ward legt de cijfers op volgorde van 0 tot 6
 Daarna tellen we voorwerpen of delen van voorwerpen en leggen ze op de juiste plaats.












 Goed gedaan!
 Daarna kleven we stickers volgens het juiste getalbeeld.

 Klaar maakte een onderzoek over haaien. Hier helpt ze de andere kindjes om hierover ook een werkje te maken.
 Voor ons restaurant knippen we spaghetti van wol. Deze moet even lang zijn als de meetlat.

In het zoekboek zoeken naar de juiste vis.

Linde en Morgane zijn alvast op restaurant.
We hebben een nieuwe vriend in de klas: Bobo, de hond (rechts).
Bobo deed met ons een spelletje om plaatsbepalingen te leren: op, onder, links en rechts.

Knap, hoor!





Reacties

Populaire posts