ik weeg…
Wat is dit?
Een weegschaal om jezelf te wegen.
Een weegschaal om iets te wegen om te koken.
En…een katapult, denken de kleuters! ;-)
Na een gesprekje wordt besloten dat het ook iets
is om mee te wegen.
Maar hoe werkt het, dat weet niemand, want er
staan geen cijfers op, hoe kan dat dan?
Bob probeert het uit en merkt op dat wat zwaar
is naar beneden zakt.
Het is dus om te zien wat het zwaarste is en het
lichtste, besluiten de kleuters.
We raden: wat is het zwaarste: de grote ballen
of de kleine steen? Er is onenigheid in de klas.
Wat blijkt: we kunnen niet zien aan hoe groot
iets is of het ook het zwaarste is.
We wegen iedereen van de klas.
Sommige kindjes wegen even veel. Deze....
en ook nog deze.
Ran is de lichtste en Floris is de zwaarste
En nu kijken welke groter is. Goed zo Linde!
Dat zijn er al 4 op een rij van klein naar
groot.
Het tekenen met de vierkantjes beviel heel erg. Nadien gingen we aan de slag met tekenen adhv stappenplannen.
Ran is de lichtste en Floris is de zwaarste
Op een rij, bijna even zwaar.
Knuffels meten van klein naar groot.
We hadden in de kring 5 knuffels mee en wilden
ze zetten van klein naar groot.
Fenn zoekt de kleinste knuffel uit.
En dat zijn er 5! Goed gedaan Rode Reuzen!
Fenn bracht een kettingzaag mee. Hij wou deze tekenen en kleuren.
Er waren nog enthousiaste vrienden die mee wilden doen.
Je kan ook tekenen in inkt en dat afdrukken.
Klaar bracht het spel UNO mee.
Deze week startten de oudsten ook met het Individueel Zelfstandig Werk (IZW).
Ze mogen vijf dingen in de klas zoeken en deze van klein naar groot leggen.
Met dominostenen kan je ook een treinspoor aanleggen.
Deze leeuw kan al niet meer ontsnappen.
Kitana en Elena hadden een trollenboekje mee met daarin een tekening die op vierkantjes getekend was. Dit probeerden we ook eens.
Bravo!
Ook deze dingen kunnen we leggen van klein naar groot.
Het tekenen met de vierkantjes beviel heel erg. Nadien gingen we aan de slag met tekenen adhv stappenplannen.
Strijkparels zijn nog altijd hot!
We maken een orkest en concert in de klas. Klaar is de dirigent. Buigen voor het publiek voor het concert begint.
Zijn de muzikanten klaar?
Speel wat op het partituur staat.
Bravo muzikanten!
Reacties
Een reactie posten