Leven in de brouwerij

Het leven in de brouwerij begin mei 2014 Onze vragen…wat hebben we gedaan…wat gaan we nog doen… Door de kleuters…..wat hebben we deze week allemaal gedaan? Mijn mama is er niet omdat er een baby in haar buik zit. Ik word grote broer. Dat is leuk.(Luca) Alles is klaar en ik heb het ook al naar huis mee. Maar mijn mama heeft het nog niet gezien. We hebben ook spaghetti gemaakt. Daar zat heel veel in zoals wortelen,ajuin en de andere dingen weet ik niet mee.(Maura) Ik heb gespeeld.(Lander) Ik had een cdtje mee en we hebben er naar geluisterd. Het was van kapitein Winokio. Het was een liedje van een boot. Hij zong dat. We hebben erop gedanst. En ik heb buiten heel leuk gespeeld.(Bas) Ik heb vandaag een ninja pak voorgesteld. En 2 Chinese bordjes. Ze waren van bamboe gemaakt. Ik had ook iets mee uit de krant. Er was een renner die een mevrouw omver gereden had. Die mevrouw is nu terug wakker geworden.(Rhyno) Ik heb met Joran en Maud gespeeld. Ik heb wortelen gesneden voor de spaghetti. En ik zei tegen Maud dat het lekker was. Maud zei dat het vies was.(Jago) Ik heb getimmerd aan mijn wapen. En ook in de knutselhoek een uitvinding gemaakt. Het was een soort robot.(Kobe) We zijn met de ballen gaan spelen in de turnles. Dat mocht buiten. Iedereen had een bal en we mochten daar spelletjes mee spelen. Gooien naar elkaar.(Milou) Ik wil niet vertellen wat ik allemaal gedaan heb.(Joran) Ik heb mijn pakje ingepakt en heb alle lintjes gedaan. Ik had een plastieken zak mee en heb het dan mee naar huis genomen. We hebben ook in onze werkmap gewerkt. Om te leren schrijven. We zijn ook nog gaan turnen.(Flavia) Wij hebben in de luisterhoek gedanst op de muziek van Winokio. De cd was van Bas. Ik heb ook mijn kunstjes getoond met de hoelahoep.(Maia) Ik was ziek geweest. Ik had een oorontsteking en mocht dan thuis blijven. Ik ging ook naar de dokter,dat is mijn opa. Die zei dat ik een medicament moest nemen en dat het helemaal op moest. En nu ben ik in de klas een appel aan het snijden voor de fruittijd.(Aiko) Ik had een appel meegebracht. En ook een doos met zakdoekjes. Die heb ik eerst geschilderd en dan de stickertjes erop gedaan. Mijn doos voor mama ga ik gebruiken als snoepjesdoos.(Ebben) Ik heb met de blayblades gespeeld. En heb ook met Maia buiten gespeeld. Ik had ook een doos vol met Chinese spullen mee. Sonja gaat ze op een grote tafel zetten zodat we ze allemaal kunnen zien. Ik kom op TV maar wanneer dat weet ik niet. Het is bij een stoet waar ik moet bij stappen.(Elias) Ik heb geturnd. Dat was met de ballen. Ik heb ook een grote puzzel gemaakt van Winnie DP maar dat was wel moeilijk.(Mauro) De kindjes hebben gezongen voor mijn verjaardag. Ik ben vier!We hebben wortelen geschild,ajuin en look. Het was lekker.(Maud) Noa en Julie zijn ziek. We wensen hen veel beterschap!!! Volgende week beginnen we aan de ateliers voor het evenement. Maandag gaan we naar toneel met de lijnbus. Els,mama van Tibe gaat met ons mee. Dinsdag vieren we de verjaardag van Kobe. Kobe zorgt voor beleg en drank. De andere kleuters mogen verschillende soorten brood meebrengen(sneetjes).Je hoeft dus thuis nog niet te ontbijten. Wie wil mag in zijn slaapkleed of pyama naar de klas komen. Breng gerust je knuffel en dekentje mee, we maken er een leuk verjaardagsfeest van!! Verder nog… Er zijn nieuwe kuikentjes geboren op onze kinderboerderij. Niet vergeten: Oude T-shirt voor evenement(genaamtekend) Hesje voor maandag..

Reacties

Populaire posts